Мотиви за приемане на наредба за изменение и допълнение на
Наредба за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Сърница
На основание чл.28, ал.1 и ал.2 от Закона за нормативните актове Ви представяме следните Мотиви за приемане на Наредба за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Сърница.
1. Причини, които налагат приемането.
Прецизиране на разпоредбите на подзаконовата нормативна база на Община Сърница с действащото законодателството в Република България – промените в Закона за публичните финанси, обн. в Държавен вестник бр. 43 от 07.06.2016 година и бр. 91 от 2017 година.
2. Целите, които се поставят.
С приемането на промените в настоящите текстове от Наредбата се цели да се избегне противоречие и несъответствие между законодателството в страната и отделните разпоредби на наредбата, чрез които се постига рационално и законосъобразно управление на бюджетния процес.
3. Финансови и други средства, необходими за прилагането на новата уредба.
Не са необходими допълнителни финансови средства
4. Очаквани резултати от прилагането.
В резултата на прилаганото на изменението на Наредбата ще се постигне по-голяма оперативност и публичност при провеждането на процедурите, свързани със съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Сърница.
5. Анализ за съответствието с правото на Европейския съюз.
Предлагания проект за приемане на Наредба е в съответствие с разпоредбите на Европейската харта за местното самоуправление и директивите на Европейската общност, свързани с тази материя и не противоречи на актовете на Европейския съюз.
Забележка!
Съгласно чл.26, ал.2 от Закона за нормативните актове, във връзка с чл.77 от АПК, в законоустановения 30 дневен срок от публикуване на настоящото предложение на Интернет страницата на Община Сърница, се предоставя възможност на заинтересованите лица да направят своите предложения и становища по проекта за Наредба за изменение и допълнение на Наредба за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Сърница на e-mail: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. или писмено в деловодството в сградата на общинска администрация в гр.Сърница на адрес ул.”Свобода” №20.
Проект!
Наредба за изменение и допълнение на
Наредба за условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Сърница
§1. Чл.1, ал.1 се изменя по следния начин:
„С тази Наредба се определят условията и реда за съставяне на бюджетната прогноза за местните дейности за следващите три години, за съставяне, приемане, изпълнение и отчитане на бюджета на Община Сърница и извънбюджетните сметки, както и бюджетните взаимоотношения с държавния бюджет и с други бюджети и сметки, второстепенните разпоредители с бюджет, други общини, финансови институции и местната общност.“
§2. Чл.1, ал.2, т.1 се изменя по следния начин:
„Всеобхватност - управлението на публичните финанси се осъществява чрез бюджети и сметки на бюджетните организации, включени в консолидирания бюджет на Община Сърница.“
§3. Чл. 2, ал.2 се изменя по следния начин:
„В състава на общинския бюджет влизат: бюджетът на първостепенния разпоредител; бюджетните сметки на определените с решение на общински съвет второстепенни разпоредители с бюджет.“
§4. Чл. 9, ал. 3 се изменя по следния начин:
„Общинският съвет определя в разходната част на общинския бюджет следните видове разходи:
- разходи за персонал;
- разходи за издръжка;
- разходи за лихви;
- разходи за помощи и обезщетения за домакинства;
- текущи субсидии;
- капиталови разходи.
§5. Точка 7 от Приложение №1към чл.29, ал.2 и чл. 44, ал.4 от наредбата - Правила за провеждане на публично обсъждане на проекта на общински бюджет и публично обсъждане на годишния отчет за изпълнението и приключването на общинския бюджет по т.Ⅰ - Правила за провеждане на публично обсъждане на проекта на общински бюджет, се изменя по следния начин:
„Становища и предложения по проекта за общински бюджет могат да се предоставят в деловодството на общината не по-късно края на деня, в който се провежда публичното обсъждане.“
§6. Точка 7 от Приложение №1към чл.29, ал.2 и чл. 44, ал.4 от наредбата - Правила за провеждане на публично обсъждане на проекта на общински бюджет и публично обсъждане на годишния отчет за изпълнението и приключването на общинския бюджет по т.ⅠⅠ - Правила за провеждане на публично обсъждане на годишния отчет за изпълнението и приключването на общинския бюджет, се изменя по следния начин:
„Становища и предложения по проекта за общински бюджет могат да се предоставят в деловодството на общината не по-късно края на деня, в който се провежда публичното обсъждане.“
§7. Точка 2 от Приложение №2 към чл.37, ал.5 от наредбата – Правила за условията и реда за извършване на промени, наблюдения, оценка и контрол на показателите по чл.93, а.3, т.1 и т.2 и ал.5 от Закона за публичните финанси (свързани с поетите ангажименти и възникналите задължения), се изменя по следния начин:
„Общинският съвет одобрява с бюджета на общината индикативни стойности за максимален размер на новите задължения за разходи, които могат да бъдат натрупани през съответната година по бюджета на общината и за максимален размер на ангажиментите за разходи, които могат да бъдат поети през съответния период.“
§8. Точка 4 от Приложение №2 към чл.37, ал.5 от наредбата – Правила за условията и реда за извършване на промени, наблюдения, оценка и контрол на показателите по чл.93, а.3, т.1 и т.2 и ал.5 от Закона за публичните финанси (свързани с поетите ангажименти и възникналите задължения), се изменя по следния начин:
„Разпоредителите с бюджетни средства на общината изготвят справката като се съобразяват с дефинициите дадени за налични към края на годината поети ангажименти за разходи и нови задължения за разходи, дадени в § 1 т.21 и т. 22 от Допълнителните разпореди на Закона за публичните финанси.“